Aquest
trimestre els alumnes de 3r d'ESO de l'IES Llombai en la matèria de
física i química han començat el projecte sobre contaminació
atmosfèrica. Havien de preparar dos textos i fer una autoavaluació. Per
presentar els projectes cada alumne té un bloc i tot el que va fent ho
posa en el seu bloc.
El
primer text era general, on explicaven la contaminació atmosfèrica en
general i després descrivien l'efecte hivernacle, el forat de la capa
d'ozó i la pluja àcida. Després havien d'escollir un problema concret
(la contaminació del transport per exemple) explicar com afecta aquest
problema i proposar solucions. A banda, podien anar preparant mapes
mentals o fer valoracions sobre com anava el projecte.
Respecte a l'autoavaluació des del principi coneixien la matriu d'avaluació amb que es posa la nota i en l'última part del projecte s'havien d'autoavaluar cada part de manera raonada i posar-se una nota.
Algunes consideracions sobre el que ha passat.
-
Cada vegada que un alumne entregava un treball jo li comentava en el
seu bloc i per a mi tenia la seua nota interna, però l'alumne no la
sabia i podia decidir si millorava el seu treball a partir dels meus
comentaris o no. Hi ha alumnes que han anat millorant el seu treball 2 i
3 vegades, la qual cosa els ha permés dos coses: aprendre més, perquè
amb la interacció del professor ha entés que estava fent pitjor i
millorar-ho. Per una altra banda com ha millorat al final la nota ha
sigut millor. Considere que donar-li oportunitats per a que els alumnes
milloren els treballs és molt positiu per a ells, perquè en aquest cas
han millorat aspectes, com ortografia, redacció o recerca i síntesi
d'informació.
-
Com a professor de física i química estic molt satisfet que alguns
alumnes hagen comentat que a partir del seu bloc de física i química han
millorat l'ortografia. Així, utilitzar correctors com el softvalencià ajuda molt a l'alumnat, ja que no només es millora ortografia, sino també l'estil.
-
La nota mitjana que s'han posat els 52 alumnes que han entregat
l'autoavaluació fins ara és de 7,31 i la del professor de 7,43. Això
representa un error relatiu del 0,27%. Crec que indica que l'alumnat amb
uns objectius clars que ha d'assolir i com es valora això és capaç
d'autoavaluar-se d'una manera molt objectiva. Això li permet saber quins
punts de millora té.
-
Que cada alumne tinga un bloc crec que és molt potent, però gran part
d'aquesta potència es perd quan només utilitzen aquest bloc per a una
matèria. Seria millor que utilitzaren el bloc per a més matèries.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada