dimarts, 4 d’octubre del 2011

Proposta de treball col·laboratiu en 3r de l'ESO


Aquest curs he canviat la manera d'impartir les classes en 3r de l'ESO. L'any passat, juntament amb altres companys de física i química i assessorats per Sergio Mestre vaig fer un seminari sobre treball col·laboratiu. Amb els alumnes del curs passat vaig fer algunes activitats col·laboratives, però el repte per a aquest curs era elaborar una sèrie d'activitats atractives per a l'alumnat i on treballaren en equip.

No podia presentar una nova proposta sense una profunda reflexió sobre el concepte d'avaluació. Per a aquest aspecte m'ha ajudat molt la lectura del llibre de Neus Sanmartí 10 ideas claves: evaluar para aprender. També estar en twitter m'ha ajudat molt a informar-me sobre aquest tema i poder presentar aquest curs una proposta on prima l'avaluació formativa.

La meua proposta d'activitats per al present curs la podeu trobar en la següent wiki:


 
Fer una proposta d'aquest tipus suposa molta feina i un fort canvi tant per a l'alumnat com per al professorat. Veig moltes pàgines on professors expliquen les seues propostes i això ensenya molt a altra gent. Des d'ací jo també aniré comentant com me va amb aquesta proposta. Agrairia els vostres comentaris si algú segueix aquest bloc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada